PORTFOLIO
Als opgeleid beeldend kunstenaar en ontwerper onderzoek ik in mijn werk de spanning tussen materiaal, tijd en verhaal. Vanuit mijn atelier in Tilburg werk ik met keramiek, textiel, papier, hout en andere – vaak hergebruikte – materialen die zowel tactiliteit als geschiedenis in zich dragen. Door verschillende technieken en materialen te verweven ontstaan gelaagde, autonome en toegepaste werken waarin ambacht een leidende rol speelt.
Mijn praktijk is gebouwd op aandacht, precisie en intuïtie. Elk werk is uniek; geen reproducties. De natuur en de werking van tijd vormen een doorlopende inspiratiebron, zichtbaar in texturen, vormen en de stille verhalen die mijn werk probeert te vangen.



SILENT STRUCTURES
Textiel, hout, plantdruk, inkt.
Silent Structures onderzoekt de subtiele spanning tussen geometrie en organische vorm. Lagen semi-transparant textiel, bedrukt met botanische motieven, worden opgespannen in houten kaders en creëren zo een dialoog tussen vaste structuur en groeiende beweging.
Het gedempte palet van natuurlijke tinten, grijzen, zwarten en accenten groen roept een sfeer op van verstilling en terughoudendheid, terwijl de overlappende lagen verwijzen naar gelaagdheid, herinnering en het verstrijken van tijd. De strakke geometrie van de kaders contrasteert met de kwetsbare, organische plantenafdrukken — een spel tussen orde en toeval, tussen blijvendheid en vergankelijkheid.
Het werk is zowel contemplatief als ruimtelijk, en nodigt de toeschouwer uit om dichterbij te komen en de subtiele variaties binnen de doorschijnende stoffen te ontdekken. Door datgene te kaderen wat vaak onopgemerkt blijft, verheft Silent Structures fragiliteit tot aanwezigheid en stilte tot vorm.



VERSTILLING - SILENCE
Textiel, hout, plantdruk, inkt.
In Verstilling komt de natuur tot rust in textiel en hout. Met afdrukken van gevonden planten – vaak over het hoofd gezien onkruid – wordt de vergankelijkheid tastbaar. Elk blad, elke stengel laat een spoor na, gevangen in zachte stof, gevat in strakke kaders van hout.
Het werk onderzoekt de spanning tussen natuur en cultuur, tussen het vluchtige en het blijvende. De kleuren – wit, groen, blauw – ademen verstilling en vertraging.
Door aandacht voor materiaal, textuur en detail ontstaat een ruimte voor bezinning. Een plek waar groei wordt stilgezet, maar niet stilvalt.







BOTANICAL REMAINS
Textiel, hout, plantdruk, inkt, Keramiek, koperoxide, glazuur.
In Botanical Remains ontvouwt zich een stille architectuur van groei. Lagen van textiel, hout en keramiek vormen een compositie waarin botanische motieven zich van het vlak losmaken en langzaam de ruimte innemen. Wat begint als een afdruk op natuurlijk linnen ontwikkelt zich tot een driedimensionale aanwezigheid — een overgang van oppervlakte naar structuur, van observatie naar materialisatie.
De groene tonen lichten op tegen het linnen en ademen zowel leven als vergankelijkheid: resten van wat was, maar ook sporen van wat blijft. Het werk balanceert tussen object en stilleven, tussen constructie en organisme. In de gelaagde materialen resoneren tijd, onderzoek en verstilling, alsof iedere laag een fragment draagt van een groter verhaal over groei, herinnering en continuïteit.




FINITE // INFINITE
Textiel, karton, plantdruk, inkt, hout, papier, keramiek.

ALL EYES ON US
Papier, karton, plantdruk, inkt, hout, textiel, splitpennen, draad, katoen, kant, koper, keramiek.
In all eyes on us komen vergankelijkheid, tijd en menselijk bewustzijn samen in een gelaagd beeld. Het werk, opgebouwd uit plantafdrukken, keramische ogen en flarden van woorden, werpt een confronterende blik op onze aanwezigheid op aarde – en de eindigheid daarvan.
De ogen kijken, oordelen misschien, of zoeken. Ze staren ons aan door lagen van natuur en herinnering, langs woorden als when, what, is, time, the – losse onderdelen van vragen die we onszelf zelden echt durven stellen.
Tegenover die versnipperde taal staat het woord NOW, gevormd uit gouden 3D-letters. Het glanst, roept, stelt ons op scherp. Wat doen we met de tijd die ons gegeven is? Wat laten we achter – en wat laten we na?
De gebruikte materialen – van papier tot keramiek, van plant tot goud – onderstrepen de spanning tussen kwetsbaarheid en waarde, tussen het tijdelijke en het blijvende.
all eyes on us is een visuele uitnodiging tot zelfonderzoek. Het vraagt geen directe antwoorden, maar nodigt uit om stil te staan. Nu.






Deze serie van zes werken (Hier 4 werken getoond.) onderzoekt de delicate balans tussen het eindige en het oneindige. Door plantaardige afdrukken op stof en karton, samengesmolten met transparante en gerecyclede materialen, ontstaat een gelaagdheid die uitnodigt tot reflectie.
Het gebruik van afvalmateriaal benadrukt de vergankelijkheid van ons bestaan en de voortdurende cyclus van natuur en cultuur. De subtiele verwijzing naar finite en infinite vangt het tijdloze thema van vanitas – het besef van sterfelijkheid, maar ook van voortdurende transformatie en hoop.
Elk detail en elke laag nodigt uit tot verstilling en persoonlijke interpretatie binnen het grotere verhaal van tijd en betekenis.



SILENT ICONS
Hout, keramiek, acryl, lak.
Silent Icons bestaat uit lagen hout, verf en keramiek. De ondergrond doet denken aan glas-in-loodramen in sobere zwarte tinten. Daaroverheen zijn ronde vormen van keramiek geplaatst – zacht, aards en met een tegengestelde textuur.
Het werk speelt met contrasten: licht en donker, vlak en reliëf, stilstand en beweging. De cirkels brengen verstoring én balans in het strakke patroon van de ondergrond.
Tijd, spiritualiteit en het zoeken naar betekenis liggen als een stille laag onder het geheel. Silent Icons nodigt uit om stil te staan, te kijken, en misschien iets te voelen dat niet direct zichtbaar is.











TENDER FRAGMENTS
Papier, karton, plantdruk, inkt, draad, katoen, textiel, hout.
Tender Fragments is een serie van negen (hier 7 getoond) handgemaakte werken waarin tijd, natuur en herinnering in lagen worden opgebouwd. Plantenafdrukken op stof en karton vormen de basis, gecombineerd met transparante materialen, gevonden resten en verfijnd textielwerk.
De delen zijn verbonden met borduursteken en machinaal naaiwerk – sporen van aandacht, die de fragiele stroken tot een nieuw, samenhangend geheel maken.
Dit werk draait om zorg, en de schoonheid van het handgemaakte. In elk fragment schuilt een poging om iets te bewaren, te verbinden, of opnieuw vorm te geven. Het is een stille reflectie op vergankelijkheid, en tegelijk een eerbetoon aan wat met zorg en toewijding tot stand komt.
Tender Fragments nodigt uit tot traag kijken — en tot waardering van het kleine, het broze, het persoonlijke.

THREADED QUIET
Papier, plantdruk, inkt, katoen, karton, hout, keramiek en glazuur.
Threaded Quiet is een ingetogen werk opgebouwd uit lagen papier, transparant textiel en keramiek. Centraal staat de herhaling van een bamboemotief – afgedrukt op verschillende materialen – waardoor een subtiele verschuiving en gelaagdheid ontstaat.
De transparante stof, het lichte stikwerk en de off-center geplaatste strook keramiek zorgen samen voor een balans tussen spanning en rust. Natuurlijke tinten en een zachte roze ondertoon geven het geheel een esthetische, bijna meditatieve uitstraling.
Dit werk ademt zorg en de schoonheid van het handgemaakte. Elke laag is een stille reflectie op tijd, vergankelijkheid en de poëzie van het alledaagse. Threaded Quiet nodigt uit tot langzaam kijken – en tot waardering voor wat je bijna niet durft aan te raken.

HELD IN CIRCLES
Papier, plantdruk, inkt, katoen, karton, hout, keramiek en glazuur.
Held in Circles is een gelaagd mixed media werk waarin textiel, papier en keramiek samenkomen in een ritmische compositie. Cirkelvormige stiksels herhalen zich als een zachte echo over het oppervlak — rustgevend én krachtig.
Een rode strook keramiek overspant het gehele werk, zelfs over de lijst heen. Als een bindend element brengt het structuur en spanning, maar ook een warme intensiteit die contrasteert met de verfijning van de ondergrond.
In dit werk staat zorg en de schoonheid van het handgemaakte centraal. Elk detail, van draad tot klei, is met aandacht geplaatst. De cirkels verbeelden verbondenheid en herhaling, maar ook het persoonlijke ritme van kijken, voelen en maken.
Held in Circles is verstild en aanwezig tegelijk — een ode aan de kracht van het subtiele gebaar.





TRACES OF INFINITE
Textiel, Papier, plantdruk, inkt, karton.
Traces of infinite - Sporen van oneindigheid in dat wat eindig lijkt -
onderzoekt de fragiele balans tussen vergankelijkheid en eeuwigheid. Het werk is opgebouwd uit afdrukken van planten en bloemen – veelal onkruid en verwelkte bloesems – in blauwtinten op textiel en papier. Zo wordt een vluchtige schoonheid vastgelegd op het moment dat ze dreigt te verdwijnen.
De transparante drukken, opgespannen op houten frames, overlappen elkaar en onthullen in de gelaagdheid steeds nieuwe botanische details. Sommige fragmenten zijn met duidelijke stiksels aan elkaar genaaid, waardoor er een rauwe en ongepolijste ritmiek in de compositie ontstaat.
Het woord finite duikt subtiel op in het werk: een herinnering aan de eindigheid van het leven, terwijl de gelaagdheid tegelijk een gevoel van oneindigheid oproept.
De basis vormt een houten frame, gevonden bij de kringloop, waarmee de cyclus van gebruik, verval en hergeboorte tastbaar wordt gemaakt. Het alledaagse en vaak genegeerde – onkruid langs de weg, verwelkte bloemen – krijgt hier een nieuwe waardigheid en wordt vereeuwigd in een kwetsbare maar krachtige vorm. Delicaat en ruw, toevallig en doelbewust: dit werk laat zien hoe schoonheid vaak schuilt in wat over het hoofd wordt gezien, en hoe elk einde ook een belofte van voortbestaan in zich draagt.





LA P OUBELLE
Textiel, Papier, inkt, keramiek, plastic, hout.
In la poubelle / oubelle zijn restjes uit mijn eigen prullenbak samengebracht tot een nieuwe, zorgvuldig opgebouwde compositie. Snippers papier, textiel, plastics, draad en kant worden tot één geheel gestikt op een transparante drager met een subtiele blauw-zilveren gloed.
Het werk is opgespannen in een tweedehands houten lijst, waarin keramische letters de titel “la p oubelle” vormen. De koele blauwtinten, aangevuld met zwart, wit en zilver, benadrukken de helderheid en rust van het geheel, terwijl het gedetailleerde naaiwerk de materialen laat oplichten.
Met dit werk stel ik een eenvoudige maar urgente vraag: kijken we wel echt? Wat beschouwen we als afval, en wat als waardevol? la poubelle / oubelle nodigt uit om de schoonheid van het overgeblevene te zien, om te erkennen dat betekenis niet ontstaat uit perfectie, maar uit aandacht. In het samengeraapte en opnieuw geschikt verklaart het werk dat niets definitief verloren is — het hoeft alleen opnieuw te worden bekeken.

